اعتراض شیعیان هند نسبت به ساخت فیلم كربلا
نوشته شده توسط : chudae

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مولانا 'یسوب عباس' سخنگوی مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند روز پنجشنبه در شهر مركزی ایالت اتارپرادش از آتش زدن تصاویر قادر خان، نویسنده و كلیم شیخ، كارگردان این فیلم در مقابل ساختمان 'ویدهان' لكنو خبر داد.

عباس همچنین اعلام كرد: من از آكهیلش یاداو، سروزیر ایالت اتارپرادش نیز خواسته ام كه تولید این فیلم را متوقف كند.

فیلم نامه فیلم كربلا توسط نویسنده برجسته و بازیگر معروف هند 'قادرخان ' نوشته شده و اخیرا اعلامیه ای هم در این خصوص صادر شده و قرار است این فیلم توسط سینمای هند 'بالیود' ساخته شود.

پیش از این نیز مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند درنامه ای به مانموهان سینگ، نخست وزیر هند و آمبیكا سونی، وزیر اطلاع رسانی این كشور خواستار توقف تولید این فیلم شده بود.

در این نامه آمده بود كه فیلمی كه قرار است درباره كربلا ساخته شود احساسات مسلمانان را جریحه دار می كند.

مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند تهدید كرد كه در صورت متوقف نشدن ساخت این فیلم، اعتراضات مسلمانان در سراسر هند گسترش خواهد یافت.

رئیس مجمع قوانین شخصی شیعیان سراسر هند نیز چند روز قبل دربیانیه ای اعلام كرد: قرار است در این فیلم صفات حضرت امام حسین'ع' نمایش داده شود كه به واسطه اینكه مسلمانان احترام خاصی برای آن حضرت قائل هستند، ساختن فیلم در مورد این موضوع حساس، قلب میلیون ها مسلمان را جریحه دار خواهد كرد.

مولانا 'مرزا محمد اطهر' اظهار داشت: از دیدگاه شریعت، ساخت فیلم های این چنینی در مورد شخصیت های بزرگ مذهبی غیرقانونی و غیر منصفانه خواهد بود.

وی خواستار توقف هرچه سریع تر ساخت این فیلم شده چراكه این فیلم می تواند احساسات مسلمانان را به شدت جریحه دار كند.

گفتنی است بنابر برخی گزارشات قرار است اعضای سازمانهای شیعه امروز و جمعه نیز دربرخی نقاط هند ازجمله بمبئی مركز سینمای هند 'بالیود' دراین خصوص اعتراض كنند.

1592

اساق ** 589**





:: برچسب‌ها: موسیقی , قرمز ,
:: بازدید از این مطلب : 237
|
امتیاز مطلب : 8
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: